Nowe formy marketingu- womm i buzz marketing

23 mar , 2018 Biuro

Nowe formy marketingu- womm i buzz marketing

Zarówno właściciele małych i średnich przedsiębiorstw jak i dyrektorzy wielkich korporacji zrozumieli jak dawno jak istotną rolę w rozwoju firmy odgrywa marketing. Jednak by wybić się na rynku coraz to większej liczby produktów, należy poszukiwać nowszych i bardziej niekonwencjonalnych strategii marketingowych. Ostatnio marketingowcy zdają się zwracać w stronę tzw. marketingu szeptanego (po angielsku buzz marketing czy też word of mouth marketing). Na czym polega ta technika i jak można przełożyć jej funkcjonowanie na własną działalność?

Buzz marketing polega na promowaniu marki poprzez wywoływanie pozytywnych wrażeń na swoich klientach i zachęcanie do rozmowy i wymieniania się poglądami o danym produkcie czy też firmie. Jest to cały szereg aktywności, które prowadzą do stworzenia u konsumentów danego wyobrażenia marki poprzez zwykłe pozyskanie informacji od znanych sobie osób.

Dlaczego marketing szeptany jest aż tak skuteczny?

Ogromną przewagą techniki womm jest tzw. wskaźnik konwersji czyli bardzo wysoka efektywność działań marketingowych. Pozytywne rekomendacje znajomych są dla potencjalnych klientów bardzo ważnym bodźcem zakupowym i sprawiają, że dobra opinia marki rozprzestrzenia się w szybkim tempie. Wywołują one poczucie pewności i zaufania, które już na zawsze utożsamiane będą z daną marką.

Internet jako wymarzone medium dla womm

Internet w równie efektywny sposób może pomóc w rozwoju buzz marketingu. Prostą formą promocji będzie stworzenie zabawnych memów czy grafik promujących, które poprzez swój cięty język czy kontrowersyjny charakter mogą stać się przedmiotem dyskusji internautów i zostać udostępnione przez szerokie grono osób. Innym sposobem mogą być działania promocyjne w obrębnie danych grup. Takie aktywności zwykle wiążą się ze sporym zainteresowaniem, ponieważ zrzeszona grupa jak np. forum osób dzielących konkretne zainteresowanie zachowuje się jak grupa znajomych i pozytywne komentarze jednej osoby wywołują reakcję łańcuchową. Dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy ze znaną osobą np. vloggerem, który również poprzez swoją częstą aktywność w social media wywołuje poczucie bliskości i buduje koleżeńską relację i oddziałuje na followersów.

Jak wykorzystać buzz marketing dla własnej promocji?

Wykorzystanie technik womm będzie zależało od specyfiki działalności i branży w jakiej się specjalizuje. Z pewnością ważne są np. rabaty dla stałych klientów, regularne prowadzenie kont w mediach społecznościowych i stałe utrzymywanie kontaktu z internautami.


Comments are closed.